Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

האגודה לזכויות האזרח בישראל

תעודת זהות

שם הארגון:

האגודה לזכויות האזרח בישראל

מס' עמותה:

580011567

תקציב:

9,020,571 ₪

גורם מממן:

Bread For The World, האיחוד האירופי, Norwegian Refuge Council, שגרירות נורבגיה

מדינות תומכות:

דגל נרווגיה
דגל בריטניה
גרמניה
דגל האיחוד האירופי

פעילות עיקרית של הארגון

האגודה לזכויות האזרח מציגה עצמה כ”ארגון זכויות אדם” ונהנית מהילה ציבורית של גוף “לא פוליטי” במרכז הקונצנזוס. רחוק מן האמת. מדובר באחת מתנועות השמאל הרדיקליות ביותר הפועלות בישראל. הארגון נהנה מתקציבי עתק ופועל בעקביות לשינוי דמותה של ישראל ל”מדינת כל אזרחיה” שלצידה מדינה פלשתינית. כמו כן, לא מפתיע לגלות שהמימון לאגודה מגיע ברובו מגורמים מדיניים זרים עם אינטרסים ושאיפות מדיניות, שבמרכזן הקמת מדינה פלשתינית והחלשת כושר העמידה הלאומי של ישראל. (מקור: עקיבא ביגמן).

האגודה לזכויות האזרח קיבלה בין השנים 2012-2020 סכום של 23,583,708 שקלים ממדינות וישויות זרות — יותר מ־ 2,000,000 שקלים לשנה לערך (“מדינה למכירה”, ע’ 107)

על פי השקפת האגודה, שדלנות בינלאומית היא צינור חיוני שבאמצעותו ניתן לקדם דאגות מרכזיות בנוגע לזכויות אדם בישראל ובשטחים הכבושים. זאת תוך התעלמות מוחלטת מהחתירה תחת הריבונות הישראלית של אותם ממשלות זרות העוינות לרוב את הרעיון של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי והחזון הציוני.

בנוסף, האגודה מאשימה את מדינת ישראל בין היתר ב: היותה משטר אפרטהייד וביישום מדיניות מפלה

כמה עובדות מדאיגות מאוד לגבי האגודה:

1) האגודה תמכה בכניסה לא מבוקרת לישראל של פלשתינים במסגרת “איחוד משפחות” בין ערביי ישראל לפלשתינים

2) רבים לא יודעים, אבל האגודה לזכויות האזרח היא הגורם שיצר את משבר המסתננים בתל אביב (פרטים בהמשך הדף).

3) בחזון האגודה לא רק פלשתינים ומסתננים נכנסים לישראל בחופשיות, אלא שליהודים אסור להקים יישובים משלהם, כולל בתוככי הקו הירוק.

4) האגודה היא מהארגונים הבולטים שעותרים נגד כוחות הביטחון ופוגעים בחופש הפעולה להילחם בטרור. הדוגמאות לכך רבות וניתן לקרוא עליהם בהרחבה בספר “מדינה למכירה” של מתן פלג (וגם מטה).

5) האגודה עתרה לבג”ץ נגד “נוהל שכֵן”, שבמסגרתו חיילינו נעזרו בשכנים של מבוקשים כדי לצמצם את הפגיעה בחיילים בעת ביצוע מעצרים. הנוהל בוטל על ידי בג”ץ.

6) הגישו בשנת 2022 עתירה לבג”ץ לפיה: חוק האזרחות מתייג את כל הפלסטינים כסיכון בטחוני, תכליתו גזענית ויש לבטלו.

להזכיר, אפילו בשמאל הישראלי בזו לאגודה תעמולתית ורדיקלית זו. ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין ז”ל כינה אותה: “האגודה לזכויות החמאס” 

עוד על ה”אגודה לזכויות האזרח” מוותיקי ארגוני העוכרים בישראל, מתוך ספרו של מתן פלג “מדינה למכירה”:

פגיעה חמורה בבטחון המדינה ע”י מימון זר:                                          מספר ארגוני עוכרים עומדים מאחורי העתירה שביטלה את החלטתו של שר הפנים לשלול את אזרחותו של עלאא זיוד, אזרח ישראלי תושב אום אל־פחם שהורשע בביצוע פיגוע דריסה ודקירה בצומת גן שמואל באוקטובר 2015.  האגודה לזכויות האזרח היא אחת מבין שני ארגונים במימון ממשלתי זר שייצגו את המחבל מהחלטתו של שר הפנים ב־ 2016 ועד לפסק הדין שניתן ביולי 2022. פסק הדין אמנם קבע כי המדינה יכולה עקרונית לשלול אזרחות ממחבלים, אך קבעה שההליך הספציפי הזה לא היה תקין ולכן אם היא רוצה לשלול את אזרחותו של זיוד, עליה לבצע את ההליך מחדש. מי שיממן זאת במידה שהמדינה תחליט להתחיל מההתחלה יהיו משלמי המיסים בישראל; מי שיממן את הגנתו של המחבל יהיו הממשלות הזרות שמממנות את האגודה לזכויות האזרח (ע’ 43).                                                                                                         
קמפיין “אלימות מתנחלים”:                                                              הקמפיין האנטישמי והשקרי “אלימות המתנחלים” אשר ממומן רובו ככולו על ידי מדינות אירופה והאיחוד האירופי והושק בשנת 2021 כולל שלטי חוצות ושלטים על אוטובוסים, פעילות ברשת ובתקשורת וגם קידום הנושא בכנסת. עצומה נחתמה בידי שלל ארגונים שתולים ישראליים הממומנים בכבדות על ידי מדינות זרות ביניהם האגודה לזכויות האזרח. ארגונים אלו קיבלו במשותף בעשור האחרון מעל 207,000,000 שקלים מישויות מדיניות זרות (ע’ 63).
לוחמה משפטית נגד מדינת ישראל ומפעל ההתיישבות בנדיבות בג”ץ: בפברואר 2017 אישרה ממשלת ישראל את אחד מחוקי הדגל שלמענם נבחרה: חוק ההסדרה — חוק שמטרתו להסדיר קרוב לאלפיים בתי יהודים ברחבי יהודה ושומרון. 13 ארגוני עוכרים עתרו יחד לבג”ץ נגד החוק  — ביניהם האגודה לזכויות האזרח –  כאשר העתירה שלהם אוחדה עם עתירה דומה של ארגון עדאלה, שעליה היו חתומות עשרות רשויות פלסטיניות ושלושה ארגונים פלסטיניים, אחד מהם מזוהה עם החזית העממית לשחרור פלסטין. בעקבות העתירות בג”ץ הקפיא את החוק ובהמשך ביטל אותו (ע’ 71).                           
פגיעה בביטחון ישראל על ידי קשירת ידיהם של חיילי צה”ל:                הפעילות האינטנסיבית של האגודה לזכויות האזרח (ביחד עם ארגוני שתולים נוספים) הממומנים בידי ישויות מדיניות זרות אינה ממצה את עצמה בקמפיינים ובהנעת מהלכים משפטיים אלא מצליחה גם לחולל שינוי במדיניות התגובה של צה”ל מול האויב.אחד הביטויים העזים לכך התרחש בהפגנות ההמונים שארגן חמאס לאורך גדר הגבול בעזה החל ממרץ 2018 ועד ימינו אנו.  האירועים הללו, שזכו בפי ארגוני הטרור והדה־לגיטימציה לכינוי “צעדות השיבה”, הביאו למקום אלפי עזתים. בחסותם של המפגינים הצליחו פעילי טרור בבגדים אזרחיים להתקרב אל הגדר, ותוך שימוש בילדים כמגן אנושי השליכו בקבוקי תבערה ומטעני חבלה לעבר חיילי צה”ל ולעיתים אף ירו או חצו את הגדר. פחות מחודש אחרי הצעדה הראשונה כבר הוגשה לבג”ץ עתירה מטעם האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים אשר דרשו לאסור על חיילי צה”ל לירות לעבר מפגינים המתקרבים לגדר! בג”ץ דחה את העתירה, תוך התייחסות לנקודה החשובה ביותר שממנה התעלמו אותם “ארגוני זכויות אדם” — השימוש הציני באזרחים כמגן אנושי (ע’ 92).
חיסול סדרתי של חוקים שחוקקו על ידי נבחרי העם תוך רמיסה של הדמוקרטיה הישראלית במימון ממשלות זרות:                                     “החזרה חמה” היא נוהל שאפשר לצה”ל ולמשטרה להוציא מיידית משטח ישראל מסתננים שנתפסו בעודם חוצים את הגבול ממצרים. בעקבות עתירה שהוגשה נגד הנוהל על ידי האגודה לזכויות האזרח (ועוד מספר ארגוני עוכרים) הוחלט כי ניתן להחזיר חוצי גבול רק לאחר בירור שמדובר במהגרי עבודה ולא בפליטים. האגודה לזכויות האזרח ושאר ארגוני העוכרים הפכו חיש מהר לקבלני הביצוע הבולטים והממומנים ביותר של ישויות מדיניות זרות בתחום הסיוע למסתננים. בעקבות השינוי בנוהל, היכולת להחזיר מסתננים הלכה ונשחקה, עד שבשנת 2011 הודיעה המדינה לבג”ץ על השעייתו המלאה של נוהל החזרה חמה (ע’ 107). כמו כן, בינואר 2012 עבר תיקון לחוג ההגירה הישראלי ונקבע כי מסתננים לא חוקיים שאין סיבה הומניטרית לאשר את כניסתם לישראל יועברו למתקני שהייה סגורים לתקופה של שלוש שנים. מטרת התיקון הייתה לבטל את התמריץ הכלכלי להסתננות לישראל ולהפוך את הגעתם של מהגרי עבודה לכדאית פחות. באוקטובר אותה שנה הגישו האגודה לזכויות האזרח בישראל וארגוני עוכרים אחרים עתירה נגד החוק. בנוסף, בנובמבר 2017 פורסם בעיתון הפופולרי ברואנדה הרואנדן מכתב של שבעה “ארגוני סיוע למסתננים” לכאורה מישראל —ביניהם האגודה לזכויות האזרח — הקורא לנשיא רואנדה לסרב לקבלת מסתננים המגורשים מישראל.                                                                     
פגיעה אנושה בביטחון הפנים של ישראל:                                                  ב־ 9 במרץ 2022 פנו האגודה לזכויות האזרח וארגון יוזמות אברהם למפכ”ל המשטרה ולראשי הערים לוד ובאר שבע, במטרה לסכל שיתוף פעולה בין המשטרה לארגוני מתנדבים שהקימו התושבים על מנת לסייע בשמירת הביטחון בעיר. הסיירות האזרחיות קמו בעקבות קוצר ידה של המשטרה בתקופת מבצע שומר החומות, והבנה שבשעת מהומות לאומניות המוניות — המשטרה תזדקק לתגבורת. הארגונים הפונים טענו שמדובר במיליציות בעלות השקפת עולם גזענית. שיתוף הפעולה עם יוזמות השמירה המקומיות בוטל. *זוהי תמצית הנזק והרוע של החתרנות המדינית הזרה בביצוע ויישום של “האגודה לזכויות האזרח”.

פעילים הקשורים לארגון האגודה לזכויות האזרח בישראל

זה נראה שאנחנו לא מצליחים למצוא מה שחיפשת.

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

חתמו על עצומה להרחקת עוכרים מעמדות חיילי צה"ל

דילוג לתוכן